Wedstrijdploeg op eerste plaats

Tot ieders verrassing is onze wedstrijdploeg onder leiding van Hettie Hollander tijdens een onderlinge wedstrijd van Regio Twenteland op de eerste plaats geëindigd.

Wedstrijdploeg_Markelo

Geslaagden EHBO cursusOp woensdag 27 april is er door 2 examinatoren van het Oranje Kruis een examen afgenomen van de nieuwe cursisten van EHBO Vereniging Markelo-Diepenheim. Zij zijn in januari gestart met een basiscursus Eerste Hulp inclusief AED bediener en de module Verbandleer.Alle examenkandidaten zijn geslaagd.De geslaagden zijn: Joke Deeterink, Joke van Egteren-van Coeverden, Aniek Morsink, Mijke Wolbert , Herman Wes, Jacqueline Kruse en Jan Telgenhof.

Uit het korpsblad van de politie IJsselland: Succesvolle inzet AED Onlangs kreeg de politie een melding dat een marktkoopman op de Brink in Deventer achter zijn kraam plotseling onwel was geworden. Politiemedewerkers, die op dat moment aan het surveilleren waren in de binnenstad, gingen onmiddellijk ter plaatse. Daar namen zij de reanimatie van de man over van enkele omstanders. De AED werd ingezet om het hart van de man weer op gang te krijgen. Inmiddels was ook een huisarts ter plaatse die hielp bij de reanimatie. In het ziekenhuis bleek dat het slachtoffer last had van hartritmestoornissen en dat de AED mogelijk zijn leven heeft gered.

E-Learning EHBO

Campagne Eerste Eerste Hulp van start

Hare Majesteit de Koningin startte vrijdag 12 juni tijdens de viering van het 100-jarig bestaan van Het Oranje Kruis in Corpus te Oegstgeest de publiekscampagne Eerste Hulp. Door middel van gratis verspreiding van Eerste Hulp tips via onder meer bibliotheken, apotheken, consultatiebureaus en via internet hoopt Het Oranje Kruis te bereiken dat meer mensen iets weten van Eerste Hulp en dit in de praktijk brengen. Het gaat om een folder met acht tips en filmpjes die de handelingen illustreren, speciaal voor mensen die nog niets van EHBO weten. Bij een ongeval kan de direct aanwezige burger de, vaak levensreddende, eerste hulp verlenen in afwachting van de komst van de professionals. Bij grootschalige ongevallen kunnen deze hulpverleners op aanwijzingen van de professionals ook nog van dienst zijn.